vrijdag 11 oktober 2013

Agenda

Rond deze periode van het jaar heb ik ineens een dringende behoefte aan een nieuwe agenda.
Om eerlijk te zijn, volgens mij heb ik geen enkel agenda werkelijk gebruikt tot december, omdat ik rond oktober al een nieuwe had die gelijk inging.

Maar dit jaar besloot ik het anders te doen. En gezien ik voor mijzelf weer op zoek was naar een nieuw project, besloot ik dit jaar mijn eigen agenda te gaan maken. In eerste instantie ging ik, op het ondertussen welbekende, Pinterest op zoek naar inspiratie. Wat ik hier veel tegenkwam was de zogeheten "Filofax". Wat daar allemaal mee gedaan kan worden! complete voedselschema's, financiƫle overzichten, Scrapbookindelingen het kon zo gek nog niet, nou ik moet zeggen, mij was dat net te gek.
Hoewel het werken met zo'n organizer mij niet eens zo'n gek idee leek. Dus hop, op jacht naar zo'n organizer. Nou ja, op jacht, je kunt ze overal wel vinden, maar ik vertik het om €40 te betalen voor zo'n ding, helemaal gezien ik al zeker weet dat ik volgend jaar toch een nieuwe wil.

Uiteindelijk terecht gekomen bij een vrij bekende keten en bij toeval zag ik er een liggen bij de koopjeshoek voor €3. JOEPIE zou je denken, maar nee ik was nog niet tevreden, want hij was blauw, en ik hou niet van blauw. Toch maar meegenomen en gaan bedenken hoe ik er toch wat van kon maken. Ineens ging er een lampje boven mijn hoofd branden en dacht ik, ik ga hem slopen! ik maak gewoon mijn eigen kaft.
Zo gedacht zo gedaan, ringband eruit gesloopt en op jacht naar een kaft. Het idee was om een oud boek te gaan gebruiken maar helaas had ik thuis niks meer liggen wat groot genoeg was, dus moest ik verplicht een bezoekje brengen aan de kringloop (heel vervelend)
En daar vond ik wat ik zocht en met behulp van schaar, elastiek en secondelijm had ik stap 1 gehaald, mijn eigen "organizer" was af.



Toen werd het tijd voor de werkelijke inhoudt, want het moet per slot van rekening een agenda worden.
Het lijkt zo makkelijk, maar dit viel toch flink tegen. Wat is mijn ideale indeling voor een agenda?
 Na wat uitproberen toch besloten dat bovenstaande foto mijn ideale indeling zou zijn.

En toen kon het werkelijk beginnen, uiteindelijk in totaal:
- 52 blaadjes op maat gesneden
- 312 strepen gezet
- 936 letters gestempeld
- 832 cijfers gestempeld


En uiteindelijk was het tijd voor het leukere werk, het perfectioneren van mijn agenda.
Het project is nog niet helemaal afgerond, maar de tabbladen zitten er wel al in!



Wordt vervolgd! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten