vrijdag 4 oktober 2013

Tijd vliegt

Zo zit je op nog op de bank voor jezelf te bepalen om elke vrijdag een berichtje te schrijven, zo is het alweer vrijdag. En eigenlijk is dit wel een goed moment om erin te houden, want het is helemaal niet verkeerd om eens rustig na te gaan wat je eigenlijk allemaal doet in een week. Vooral gezien ik een chaoot eerste klas ben en soms niet eens het volste besef heb waar ik allemaal mee bezig ben.
En nu ik "verplicht" op de bank zit na te gaan wat ik deze week allemaal heb gedaan, besef ik dat het best een fijne week was.

Het werken ging lekker (oppassen op ondeugende kinderen en schoonmaken bij misschien nog wel ondeugendere bejaarden), het sporten is weer begonnen incl. eerste "echte" groepslessen waar mijn spieren nog van nagenieten. Gezellig theedrinken met een vriendin (klikkerdeklik voor haar weblog), maar ook gewoon lekker thuis op de bank zitten en om mij heen kijken hoe ik onze woonkamer kan blijven verbeteren.

Een van mijn woonkamerprojecten is onze tafel. Gekocht bij de kringloop en het opknappen waard: 
Op de foto niet te zien, maar de verf zat er niet meer zo mooi op en de ladeknopjes waren, subtiel bewoord, lelijk als de nacht. oftewel, een opknapprojectje!


 
Mijn eerste plan was om hem rood te maken, maar gezien wij nogal veel rode details in huis hebben was ik bang dat het een beetje "te" zou worden, dus uiteindelijk besloten voor Nostalgisch Geel. Dus nadat ik ben wezen schuren, grondlakken, Nostalgisch Gelen en ongeduldig wachten op de droogperiode is mijn conclussie.... ik vind het te geel... stom? zeker! ik kan er gewoon nog niet aan wennen dus op dit moment ben ik in twijfel met mijzelf of ik het tafelblad Engels Rood ga verven. maar dat wordt vervolgt.
Waar ik wel tevreden over ben zijn de tafelladeknopjes, die blijven mooi zoals ze zijn.




En verder heb ik deze week een klein guitig meiske blij gemaakt met een nieuwe wintermuts. Hopen dat ze hem eerst nog niet nodig heeft, want tot nu toe geniet ik met volle teugen van het mooie herfstweer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten