zaterdag 26 januari 2013

Jaarboek in wording..


Vorige week kreeg in ineens een soort van ingeving waarvan ik dacht, ja dat ga ik doen!
1001 ideeën kwamen gelijk in mijn hoofd, maar goed, ik ken mijzelf, vaak blijft dat in mijn hoofd zitten en doe ik er verder weinig mee. Alleen dit keer besloot ik gelijk door te pakken.
Ik ga een jaarboek van 2012 maken. Vol met alle mooie, bijzondere en toffe momenten uit 2012.

Maar hoe ga ik dit aanpakken?Als eerste ben ik eens nagegaan wat er eigenlijk allemaal is gebeurd in 2012 en wanneer. Hiervan ben ik een overzicht gaan maken per maand. 
Vervolgens foto's gaan uitzoeken en een beetje bewerkt.
Want ik had al bedacht dat ik alle foto's als een soort polaroid in het boek wou gaan plakken, maar helaas kun je geen foto's als polaroid afdrukken. dus alle foto's vierkant "geknipt" in een programma. alleen toen kwam de volgende vraag, hoe ga ik dit afdrukken? Ineens had ik het, ik maak er gewoon een soort van collage van en laat het op posterformaat afdrukken! En dat heb ik gedaan, nog niet met alle foto's omdat ik eerst wou zien hoe het resultaat zou worden, nou ik kan je zeggen, ik was meer dan tevreden!.



Vervolgens alle foto's uitgesneden en in een soort, zelf uitgesneden polaroid-frame geplakt (of eigenlijk andersom, polaroid-frame op de foto geplakt..) en er een tekst onder geschreven.


En stiekem kon ik niet wachten met het maken van een kaft voor ons jaarboek, dus daar heb ik ook maar een begin mee gemaakt. Gewoon simpelweg een stuk karton uitgesneden in het juiste formaat, kartonnen letters erop geplakt en dit in hetzelfde kleur overgeschilderd. Poging tot mosterdgeel, benieuwd hoe het opdroogt.

Dus tot zover, ik moet toegeven, ik ben zelf erg benieuwd naar het eindresultaat!


Is het overigens heel erg dat ik vertik het "scrapbooken" te noemen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten